dinsdag 12 januari 2010

werken in de kinderopvang

Ik loop nu een half jaar hier stage en vorig jaar ook een half jaar stage gelopen bij een ander kinderopvang.
Ik merk dat er veeeel en veeeeel meer bij komt kijken dan alleen de kinderen. zoveel regels, zoveel formulieren, zoveel cursussen met gevolg daarvan bijna geen tijd meer hebben voor de kinderen zelf. Bij elk kugje of pufje worden weer mega formulieren ingevuld. Bij elk onderwerp hoort een cursus bij.
Mijn stage begeleidster komt binnen, neemt de kinderen aan, we gaan fruit eten, ze gaat verder met haar cursussen o.a VVE, en dan komt weer brood eten, ondertussen is ze weer met andere formulieren bezig.. dan weer even wat drinken met de kinderen, onder tussen valt er 1 en moet er weer formulieren ingevuld worden. aan het einde van de dag alle baby schriftjes schrijven en de dag is zo voorbij.
Wat vinden jullie er van dat er zoveel bijbehoorde taken zijn? Vroeger was het heel anders. Je kind werd gebracht er werden veel activiteiten mee gedaan, gebeurd nu ook wel.. maar het lijkt me niet fijn werken..

1 opmerking:

Noëmie zei

Tja, mijn mening hierover ligt in het midden. Sommige dingen zijn erg van belang dat leidsters het hebben en doen onder hun werktijd.
Bij mij op stage hoeft het niet perse met de babyschriftjes bijhouden. Bij mij op de groep in iedergeval niet. Denk wel dat dit per kdv anders ligt...
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel belangrijk dat al die dingen er zijn. Je kunt het misschien voorkomen en leidsters worden (beter) opgeleid, alles veranderd met de tijd mee..